Budapest - Makó
"Kis Kunsági Futam"
2006-09-12
2006. szeptember 9-10-én került megrendezésre a az első Budapest-Makó Kis Kunsági
tájékozódó ralli futam.
Az ilyen jellegű versenyeknek nem csak a gyorsaság, hanem az optimális és pontos
útvonaltervezés és feladatmegoldás is fontos része.
Két napon át tartó futam 26 etapját előző este e-mailben kapták meg a csapatok. A feladatokat
és az etapok végét GPS koordinátákkal jelölte a szervezőség.
Csapatunk a 37-es rajtszámmal indult a Hajógyári-szigeti starttól.
Megnyugtató volt látnunk a hatalmas dzsippek, terepjárók között, trabikat, ladákat, és egy 30
éves Volkswagen Bogarat is.
Az első feladatnál a péceli elhagyott katonai bázis megközelítésekor egy sikertelenül vett
kátyu ki nem kerülés után a felni egy kis deformációt kapott, de a versenyre jellemző baráti-
és csapathangulatnak köszönhetően a VW csapattól kapott egy-két kalapácsütés visszaadta az
eredeti formáját.
A Mende közelében elrejtett betűnket sehol nem találtuk, (igaz a megadott koordinátákkal is
baja volt a szoftverünknek) mint kiderült, hamar elmozdításra került a helyéről, így a később
jövők, már csak a hűlt helyén matattak, és múlatták a drága versenyidőt.
A következő feladattal is meggyűlt a csapatok baja, mert mindenáron egy házudvarba akarta
navigálni a GPS vevő a versenyzőket, a házak, kertek viszont tiltott területnek voltak
nyilvánítva, így ezen ellentmondáson őszi legyek mintájára szédelegtünk a helyszínen.
Ezen nehézségek után egész belelendültünk a versenybe szépen következtek egymás után a
feladatok.
A Kecskemét-i Euro-Ringre 12 után érkeztünk nemsokkal, így jogosultak voltunk a go-
kartokkal körözni, melyekért plusz pontokat kaptunk. (Az 1 óra után érkezők, már csak
időeredményt kaptak.)
Ezután viszont elkezdődtek hányadtatásaink. A PDA szoftvere fagyott. 5x telepítettük újra.
Majd a homokon kapott defekt és kerékcsere nehezítette csapatunk életét. Ebbéli bánatunkat
látva a világ összes legye odasereglett vígasztalásra...
Ezek után a következő lassító és útbaigazítás már csak vidám perceket szerzett számunkra.
- Mönnyenek az úton
- De hát hol az út?
- Hát árra ni, át a gyöpön..
A telihold etap története:
A gyöpös után a tiszabögi rév következett, melynek átkelőjegyét kellett csatolni a
feladatlaphoz. Tiszabögön az idén nem indult rév...
(Kedvenc szervezőink derűsen ugratták egy-két mocsaratjárt terepautót, mivan átkeltetek
Tiszabögnél...?)
Ezek után egy hidat kellett keresnünk, eközben a Nap szokásához híven lement és felváltotta
helyét a Hold. Elcsuszatolt eredmény a csatorna hídján, riadt nyuszkó a fényszóró
pásztájában.
Szombat utolsó etapja után gyorsasági a gáton, rév. Ott a tábor - a Körös túlpartján. Rév
nyugovón.
Holisvagyunk, újratervezés.
Megérkezés után sátorverés, pörkölt és sör.
Vasárnap felriadás, 15 perc múlva start.
Fagy a szoftver, versenyszoftver "lecserélve" kirándulóra. Délben cél, Makói Hagymafesztivál.
Köszönjük a szervezést! Jövőre reméljük találkozunk!