Autósporttal kapcsolatos cikkek és képriportok

Budapest - Makó
"Kis Kunsági Futam"

2006-09-12

2006. szeptember 9-10-én került megrendezésre a az első Budapest-Makó Kis Kunsági
tájékozódó ralli futam.
Az ilyen jellegű versenyeknek nem csak a gyorsaság, hanem az optimális és pontos
útvonaltervezés és feladatmegoldás is fontos része.
Két napon át tartó futam 26 etapját előző este e-mailben kapták meg a csapatok. A feladatokat
és az etapok végét GPS koordinátákkal jelölte a szervezőség.

Csapatunk a 37-es rajtszámmal indult a Hajógyári-szigeti starttól.
Megnyugtató volt látnunk a hatalmas dzsippek, terepjárók között, trabikat, ladákat, és egy 30
éves Volkswagen Bogarat is.

Start, Hajógyári-sziget
Start, Hajógyári-sziget
Egy nagyobbacska terepautó
Egy nagyobbacska terepautó
Várakozás a startra
Várakozás a startra
A bajtársias csapat
A bajtársias csapat
Ellenfelek
Ellenfelek

Az első feladatnál a péceli elhagyott katonai bázis megközelítésekor egy sikertelenül vett
kátyu ki nem kerülés után a felni egy kis deformációt kapott, de a versenyre jellemző baráti-
és csapathangulatnak köszönhetően a VW csapattól kapott egy-két kalapácsütés visszaadta az
eredeti formáját.

A Mende közelében elrejtett betűnket sehol nem találtuk, (igaz a megadott koordinátákkal is
baja volt a szoftverünknek) mint kiderült, hamar elmozdításra került a helyéről, így a később
jövők, már csak a hűlt helyén matattak, és múlatták a drága versenyidőt.

A következő feladattal is meggyűlt a csapatok baja, mert mindenáron egy házudvarba akarta
navigálni a GPS vevő a versenyzőket, a házak, kertek viszont tiltott területnek voltak
nyilvánítva, így ezen ellentmondáson őszi legyek mintájára szédelegtünk a helyszínen.

Ezen nehézségek után egész belelendültünk a versenybe szépen következtek egymás után a
feladatok.
A Kecskemét-i Euro-Ringre 12 után érkeztünk nemsokkal, így jogosultak voltunk a go-
kartokkal körözni, melyekért plusz pontokat kaptunk. (Az 1 óra után érkezők, már csak
időeredményt kaptak.)

Navigátor a go-kartban
Navigátor a go-kartban
Modell-drift
Modell-drift
Az ország közepén, Pusztavacs
Az ország közepén, Pusztavacs

Ezután viszont elkezdődtek hányadtatásaink. A PDA szoftvere fagyott. 5x telepítettük újra.
Majd a homokon kapott defekt és kerékcsere nehezítette csapatunk életét. Ebbéli bánatunkat
látva a világ összes legye odasereglett vígasztalásra...

Lassító
Lassító
Útbaigazítás
Útbaigazítás
Út a gyöpön
Út a gyöpön

Telihold

Ezek után a következő lassító és útbaigazítás már csak vidám perceket szerzett számunkra.

- Mönnyenek az úton
- De hát hol az út?
- Hát árra ni, át a gyöpön..

A telihold etap története:
A gyöpös után a tiszabögi rév következett, melynek átkelőjegyét kellett csatolni a
feladatlaphoz. Tiszabögön az idén nem indult rév...
(Kedvenc szervezőink derűsen ugratták egy-két mocsaratjárt terepautót, mivan átkeltetek
Tiszabögnél...?)
Ezek után egy hidat kellett keresnünk, eközben a Nap szokásához híven lement és felváltotta
helyét a Hold. Elcsuszatolt eredmény a csatorna hídján, riadt nyuszkó a fényszóró
pásztájában.
Szombat utolsó etapja után gyorsasági a gáton, rév. Ott a tábor - a Körös túlpartján. Rév
nyugovón.
Holisvagyunk, újratervezés.

Megérkezés után sátorverés, pörkölt és sör.

Vasárnap felriadás, 15 perc múlva start.
Fagy a szoftver, versenyszoftver "lecserélve" kirándulóra. Délben cél, Makói Hagymafesztivál.

Navigátor és pihenő autó
Navigátor és pihenő autó
Cél feeling
 
Cél feeling
 
Cél feeling
 
Cél feeling
Cél feeling
Ural
Ural
Díjkiosztó
Díjkiosztó
Szervezők, díjak, hagymák
Szervezők, díjak, hagymák
Citerázó asszonyok
Citerázó asszonyok

Köszönjük a szervezést! Jövőre reméljük találkozunk!